Google Ads for revisorer og bogholdere

Google Ads er en af ​​de mest omkostningseffektive måder for dig at markedsføre din virksomhed på.

Hvordan fungerer Google Ads

Google Ads er et auktionssystem, hvor du kun betaler, når nogen klikker på din annonce. Du afgiver et bud og afhængig af dit bud (og nogle andre faktorer), får du en placering i Googles søgeresultater.

Fordele ved Google Ads

  • Du betaler kun for resultater: Hvis ingen klikker på din annoncer, så betaler du ikke noget.
  • Du har kontrol: Du bestemmer selv hvilke søgeord der skal vise din annoncer.
  • Du har styr på dit budget: Du kan sætte et dagligt budget og derved selv bestemme din investering.
  • Du har et godt datagrundlag: Google Ads samler data, så du kan forbedre dine annoncer og søgeord.
  • Hurtige resultater: Med Google Ads kan du hurtigere blive vist i søgeresultaterne i forhold til SEO

Google Ads tips til revisorer og bogholdere

  • Brug de rigtige søgeord. Sørg for, at hensigten bag et søgeord er relevant for dig. F.eks. hvis du annoncerer på ordet ”Revisor”, så ved du ikke rigt hvad personens hensigt er, måske de bare mangler et job. ”Pris for revisor i Odense” – her er det mere tydeligt, at personen nok mangler en revisor og er så langt i processen, at det vil have et tilbud.
    Her kan du undersøge relevante søgeord: Brug Googles Søgeordsplanlægnings værktøj
  • Brug målrettede landingssider. Når du opretter en annoncer, så skal du også have en landingsside. Her er det smart hvis søgeord og annoncer passer til landingssiden. Hvis de har søgt på ”Pris for revisor i Odense”, så er det smart at siden handler om priser og at man er en revisor i Odense.
  • Når du opretter annoncer. Så lav altid 3 annoncer for samme annoncegruppe. Derved kan du altid sammenligne og optimere den, som er dårligst.
  • Google bruger ikke kun dit bud til at bestemme din placering i annoncerækken. De ser også på blandt anden om landingssiden passer til annonce og søgeord samt kvaliteten af din annoncekampagne. Hvis du har en høj kvalitet i forhold til dine konkurrenter, så kan du sagtens ligge nr. 1 selvom du måske betaler mindre end dem, bare fordi du har en korrekt opsætning.