Gratis markedsføringsplan

Vil du tiltrække og fastholde flere kunder?
– så få en gratis markedsføringsplan.

Når du har en plan for, hvordan du tiltrækker og fastholder din målgruppe, så kan du bruge både tid og penge langt mere effektivt.

En markedsføringsplan er er relevant, uanset om du blot ønsker en hjemmeside eller har brug for den helt store markedsføringsindsats.

I samarbejde med dig, laver jeg din markedsføringsplan. Den er gratis og uforpligtende – uanset om du vælger at blive kunde hos mig eller ej.

Gratis, ingen binding, ingen forpligtelser.

Hvad er en markedsføringsplan?

Den gratis markedsføringsplan beskriver, hvordan du vil markedsføre din virksomhed og services overfor en valgt målgruppe.

Markedsføringsplanen giver dig et overblik over dine muligheder samt en plan for, hvordan du bør markedsføre dig for at nå din målgruppe bedst muligt inden for dit budget.

Planen vil dermed hjælpe dig med at udnytte din tid og dit budget bedst muligt.

Hvorfor en markedsføringsplan?

Før du får lavet en hjemmeside, begynder at annoncere eller påbegynder en anden markedsføringsaktivitet, så er det altid en god idé først at lave en markedsføringsplan, så du er sikker på, at du ikke spilder tid og ressourcer på fejl, der kunne være undgået.

Hvornår bør du få en markedsføringsplan?

Du bør lave en markedsføringsplan før du igangsætter en markedsføringsaktivitet, som f.eks. ny hjemmeside, annoncering, seo eller andet. Det vil nemlig reducere spildtid og unødige udgifter, så du får bedre resultater ud af dine ressourcer.

Hvad indeholder en gratis markedsføringsplan?

Fase 1:

Sammen vil vi finde frem til, hvilken type kunde som er mest attraktiv for dig. Når vi kender din idealkunde, så vil det være nemmere at finde ud af, hvordan vi tiltrækker flere af dem. 

Dette er et yderst vigtigt punkt, da det danner grundlag for hele markedsføringsplanen.

Sammen skal vi have udformet et løfte, som du giver til dine potentielle kunder. Dit løfte er, hvad du og din virksomhed står for, og hvad man kan forvente som kunde. Løftet skal være relevant og attraktivt for din idealkunde og skal danne grundlag for alle dine budskaber i din markedsføring.

Da du kun har to ting at give af – penge og tid, så skal vi tale om både fordelingen og størrelsen af disse to. Vi skal tale om, hvor meget tid du selv vil bruge og hvad du evt. vil betale dig fra. Vi skal også tale om evt. udgifter til faste omkostninger, som ikke kan erstattes med tid. Vi gør det for at finde de tiltag, som passer til den tid og det budget, som du har til rådighed. 

Fase 2:

Vi skal have identificeret, hvilke tiltag, der med størst sandsynlighed kan tiltrække dine idealkunder og skabe trafik til din hjemmeside.

Den trafik der skabes til din hjemmeside skal omdannes til henvendelser. Din hjemmeside har en meget vigtig og central rolle i din markedsføring.

Vi skal blandt andet tale om en værditrappe, et uimodståeligt tilbud, en attraktiv lead magnet, hvordan vi får ikke købeklare kunder til at blive købeklare, og hvordan vi kan få tidligere besøgende tilbage til din hjemmeside. 

Vi skal have identificeret, hvad der skal til for, at du omdanne henvendelser til kunder.

Fase 3:

At kunne fastholde sine kunder er meget vigtigt. At fastholde kunder er langt billigere end at tiltrække nye. Sammen skal vi have fundet frem til, hvordan din idealkunde ønsker at blive serviceret, og om der er noget, som du kan forbedre. 

Jo længere du har dine kunder, og jo mere du sælger til dem, jo flere penge tjener du. Derfor er det vigtigt at se på, hvordan vi kan øge livstidsværdien på dine kunder.

Anbefalinger betyder en hel del, når folk skal vælge revisor/bogholder. Vi skal sammen have fundet ud af, hvordan du aktivt kan skaffe flere anbefalinger både digitalt og mund til mund.

Bestil en gratis markedsføringsplan

Markedsføringsplanen er gratis og uforpligtende – uanset om du efterfølgende vælger at blive kunde hos mig eller ej.


Vil du hver anden måned modtage en mail med idéer til din markedsføring?
Du kan altid nemt framelde dig igen via linket i mailen.