Søgemaskineoptimering (SEO)

– For bogholdere og revisorer

Bliv fundet på Google

Bliv fundet på de søgeord, der er relevante for dit bogholder- eller revisorfirma.

Op mod 90-95% af de, der søger på nettet, klikker aldrig videre til side 2 i Googles søgeresultater. Ønsker du at blive fundet på nettet, så er det derfor vigtigt, at du fremgår på side 1 – her kan SEO hjælpe.

Søgemaskineoptimering - SEO - for revisorer og bogholdere

Hvorfor vælge Søgemaskineoptimering (SEO)?

Måling og overvågning

Sammen finder vi frem til de søgeord, som du gerne vil overvåge, så vi kan følge med i, om din placering rykker op eller ned i forhold til dine nærmeste konkurrenter.

Vi identificerer ét primær søgeord pr. webside, du har. 

Sammen identificerer vi dine 3 nærmeste konkurrenter, så vi kan følge med i, om du klarer dig bedre eller dårligere end dem.

Med Google Analytics kan du holde øje med adfærden på din hjemmeside. Det giver blandt andet muligheden for at optimere de sider, hvor folk bruger for lidt tid eller klikker væk fra uden at tage kontakt.

Jeg opsætter Google Analytics, så vi kan få nogle data at arbejde med.

Med Google Search Console kan du holde øje med, hvordan du klarer dig i Googles Søgemaskine. 

Jeg opsætter Google Search Console, så vi blandt andet kan se, om du får øget din synlighed, og om folk klikker på linket til din hjemmeside.

Med Hotjar kan du få et såkaldt heat map over adfærden på din hjemmeside. Du kan blandt andet se, hvor langt de besøgende scroller ned, og hvor på siden de klikker.

Jeg opsætter Hotjar på 3 af dine sider, så vi kan se, om der er tiltag, som kan gøres for at forbedre designet på din hjemmeside.

Eksternt

Google My Business (GMB) er noget af det vigtigste, hvis du vil findes lokalt. Det er Googles moderne svar på en telefonbog. Har du en god GMB-profil, så vises du højere i søgeresultaterne – og så er GMB endda helt gratis.

Jeg opsætter og vedligeholder din Google My Business profil. Jeg udgiver ikke indlæg.

På FindBogholder.dk vil du blive vist på et Danmarkskort. Derudover så får en underside. Dette hjælper til at trække din egen hjemmeside op i søgeresultaterne samtidig med, at du får mulighed for at få flere sider på nettet og dermed øge din synlighed.

Teknisk SEO

Billedtekst
Google har svært ved at læse billeder. Man kan hjælpe Google lidt på vej ved at tilføje noget tekst til de data der tilknyttes billedfilen (Alt tags, filnavn og titel).

Billedstørrelse
Samtidig er det vigtigt at reducere størrelsen på billedet, så det tager kortere tid at vise det. Dette er specielt vigtigt mht. visning på mobile enheder.

Jeg optimerer dine billeder. 

URL’er
Det er vigtigt, hvad du kalder URL’erne på din hjemmeside. Det er den adresse, hver side har på din hjemmeside.

Jeg gennemgår og optimerer dine URL’er.

Ødelagte links
Der må ikke være links på dine hjemmeside, der ikke fungerer. Dette sender Google et dårligt signal.

Jeg gennemgår løbende de links, der linker internt og eksternt, så vi ved, at de fungerer korrekt, og de stadig linker til sider, der eksisterer.

301 Redirects
Når man ændrer URL’er. f.eks. ved at flytte sider eller ændre navnet på dem, så kan dette påvirke ens placering negativt hos Google. For at undgå dette, så laver man 301 redirects.

https/SSL
Før brugte man http før domænenavnet. Nu kræver Google at det hedder https. Https betyder, at man sender data over en sikker linje. Fortsætter man med at bruge http, så vil ens hjemmeside fremgå som usikker. Samtidig påvirker det ens placering i søgeresultaterne.

Jeg opsætter https/SSL for dig.

Titel og metabeskrivelse
Den tekst, som Google viser i søgeresultaterne sammen med linket til din hjemmeside, kan man påvirke ved at skrive sin egen. Google vil i de fleste tilfælde benytte denne tekst.

Titel og beskrivelse er beregnet til at overbevise, den der søger om at klikke sig ind på din hjemmeside og ikke din konkurrents.

Jeg opsætter titel og meta beskrivelse på alle dine sider.

Favicon
Favicon er det lille logo, der f.eks. vises i fanerne i din browser. I visse søgninger er Google også begyndt at vise dem i søgeresultaterne, hvilket får dig til at står bedre frem.

Jeg laver og opsætter et Favicon for dig.

Sitemap
Med et sitemap bliver det nemmere for Google at indeksere din hjemmeside, da det giver Google informationer om, hvor den finder vigtigt indhold på din hjemmeside.

Robots.txt
Med robots.txt giver man instruktioner til, hvordan Google må indeksere din hjemmeside.

Schema Markup
Schema Markup bruges til at give Google flere informationer om artikler, produkter og virksomheden.

Det bliver vigtigere og vigtigere med en hjemmeside, der kan tilpasse sig alle de forskellige størrelser af mobile enheder.

Jeg holder øje med, om din hjemmeside tager sig godt ud på alle enheder.

Google har meget fokus på hastighed. Blandt andet fordi vi i stigende grad benytter vores mobil, når vi er ude og derfor benytter et dårligere netværk.

Jeg holder løbende øje med hastigheden på din hjemmeside og forbedrer hastigheden, når det er muligt, så Google vil finde din hjemmeside mere relevant.

On-site SEO

Pr. måned får du enten optimeret én eksisterende side eller skrevet en ny side på op til 600 ord.

Google bruger dine overskrifter til at danne mening af dit indhold. Derfor er det vigtigt, hvilke overskrifter, der er Overskrift 1 (H1), Overskrift 2 (H2) osv. Og hvad der står skrevet i dem.

Jeg gennemgår dine overskrifter og optimerer dem i forhold til de søgeord, som du gerne vil findes på.

Siderne på dine hjemmeside bør være sat op efter AIDA-modellen. Dette øger sandsynligheden for, at den besøgende tager kontakt. Blandt andet ved at der er en klar opfordring til kontakt (CTA) på alle sider. 

Jeg opbygger/retter dine tekster efter AIDA-modellen.

Links fra profiler på sociale netværk bidrager til, at du vises højere i Google søgeresultater. 

Jeg kan hjælpe dig med at opsætte/vedligeholde firmaprofil-informationerne på Facebook og LinkedIn.

Tekstforfatning og udgivelse på sociale medier er ikke inkluderet i dette abonnement.

Det med småt

Jeg kan ikke garantere dig en nr. 1 placering

Din placering vil altid afhænge af konkurrencen på det enkelte søgeord, så hvis der er høj konkurrence på de søgeord, du vælger, når du ikke altid side et.

Det er umuligt at sige, hvornår du vil nå en bestemt placering

Hvornår du når en bestemt placering afhænger af, hvem du konkurrerer imod og dit budget. Der kan gå alt fra samme dag til aldrig.

SEO skal laves løbende og over længere tid

SEO er ikke en engangsting, det er noget, der skal laves løbende over en længere periode. Afhængig af konkurrencen og Googles ændringer i deres algoritme så vil du altid rykke op og ned.

Du kan frit opsige abonnementet inden næste betaling.

Der er ingen andre udgifter end det månedlige abonnement, som du betaler til mig for mit arbejde.

Du betaler enten 1 måned forud eller 1 år forud. 

Afhængig af hvor god din hjemmeside i forvejen er optimeret, så går der typisk 1-3 mdr. på analyse af din og dine konkurrenters hjemmesider for at finde relevante søgeord samt til at foretage teknisk SEO.
Herefter foretager jeg on-site SEO, hvor jeg i gennemsnit optimerer og/eller opretter 1 webside pr. måned på din hjemmeside. Løbende laver jeg teknisk gennemgang for at sikre, at din hjemmeside fungere optimalt.

Lad os starte med en gratis markedsføringsplan

Der er ingen grund til, at du investerer i noget, der ikke vil skabe de resultater, du ønsker.
Derfor vil jeg gerne i samarbejde med dig lave en markedsføringsplan for din virksomhed – helt gratis.

Gratis, ingen binding, ingen forpligtelser.